"Vänner är som stjärnor - du ser dom inte alltid men du vet att dom finns där ändå"

2011-01-07 @ 23:11:51

Idag för exakt 2 år sedan fick jag ta emot de värsta besked en hundägare kan få... Vi kan inte gör mer för din hund... Jag är EVIGT tacksam att min vän och stötte pelare genom hela denna historien, som i så många andra händelser och historier, fanns med mig även denna dag! Tack ännu en gång Emelie för detta för jag hade aldrig tagit mig hem eller igenom detta utan dig ♥ dom kommande dagarna efter denna dag var ett ända koas och ett ända svart moln... jag minns de som de var igår även om jag inte vill minnas någonting alls av denna tid...

Därför var de extra jobbigt att dag ringa och få beskeden på proverna vi väntat på så länge nu... tankarna fanns där hela tiden... tänk om beskedet är desamma... men de skulle visa sig att så var inte fallet "tack gode gud"!!

Just nu har vi fått besked på en massa olika värden som är upp och ner. Vissa är skyhöga och andra låga och vissa är normala. Men inga av värdena stämmer överrens med syntomerna som Annie har så därför är de svårt att säga vad allt detta innebär. Så nu har de gått iväg en journal till försäkringsbolaget och på måndag vet vi om dom står för en kastration eller inte. Oavsett kommer Annie bli kastrerad inom de närmsta. På onsdag kommer de tass en massa olika prover på Annie på de verse olika sjukdomar. Inte för att hon har syntomerna utan för att utesluta. Både jag och veterinären är inne på att de är hormornorna kring löpen som är de som spökar och då Annie ändå aldrig kommer bli mamma kan vi lika gärna kastrera henne i förebygande syfte. Jag slipper ju i alla fall framtida problem med inflamationer osv om jag kastrerar henne och få förhoppningsvis en stabilare hund =)

Så nu ska i alla fall Annie sättas igång väldigt försiktigt i lydnaden och viss fysträning där jag ska vara extra uppmärksam på hur Annie mår före efter och under träningen för att vi sen ska kunna utvärdera även detta på onsdag. Känns ändå skönt att få sätta igång min något understimulerade Aussie och matte... ♥ men visst finns de massa oro kvar för jag vet ju faktiskt inte vad de är som felar min hund i dagens läge.... *suck*

Men men imorgon blir de fys i stegen som gäller, ser fram emot att sätta igång min hund även om de inte känns helt 100... :/

Till sist vill jag bara säga följande

Vänner är som stjärnor - du ser dom inte alltid men du vet att dom finns där ändå


Denna dikt och bild är till er, ni vet vilka ni är och ni ska veta att för mig är ni värda mer än guld, tack för att ni finns där för mig dygnets alla timmar, för all tid och energi ni lägger ner på mig, min familj och min älskade hund. Hur ska jag någonsin kunna tacka er tillräckligt??!!













Kommentarer
Postat av: Frida & Poppel

Så skönt att det börjar ljusna, har själv fått ta emot bukspottkörtelinflammation-besked och det är INTE roligt. Hoppas nu att allt går bra för er!

2011-01-07 @ 23:38:23
URL: http://minvilda.se
Postat av: Catte, Arro & Tin Tin

Du ska se att det löser sig i slutändan, vi ska ju möta våren i Råbyskogen med ALLA hundarna... inklusive "gamla sjuka gubbar" och tokiga vilda flickor! ;)

2011-01-07 @ 23:54:18
URL: http://www.jinxhundcenter.se
Postat av: Annelie

Vet hur svår dagen varit för dig men du klarade dig genom den också. Nu får vi se framåt som Catte skrev här ovanför.

Kramar

2011-01-08 @ 00:08:35
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Åsa

Då finns det ett ljus i tunneln, trots allt! Härligt! :)

Min Silva kastrerades (frivilligt val) när hon var dryga 4,5 år. Jag inte inte märkt ett uns skillnad på henne. Inte ens strävhågirga päls som en del fått. Undberart! Nu när det ändå är medicinskt för Annie så är det väl bra att göra denna o.p. Men var inte rädd för följdeffektera...Vi hade inga :)

Kram till er i massor!

2011-01-08 @ 00:37:59
URL: http://www.silvaspace.se
Postat av: emelie

Det är så jobbigt när ens bästa vän är dålig. Kommer ihåg hur det var förra året med Ior. Det snurrar runt många tankar i huvudet. Hoppas att Annie blir bra snart. Kramar om

2011-01-08 @ 10:58:51
URL: http://livetmedemie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback