Dag 8 - Så var de gjort

2011-01-20 @ 21:31:51

De var med blandade känslor jag gick in på Vesslarps veterinär klinik klockan 8.00 imorse. De var inte lätt att hålla tillbaka tårarna när jag stängde in Annie i buren där för at sen köra dom långa 5,5 milen ifrån henne. När jag satt mig i bilen sprutade tårarna.... fy vad hemskt de var att lämna henne även om jag visste att hon var i mycket goda händer. JAg fick däremot veta att dom fått svaren på sköljkörteln och de är INGET fel på Annies sköljkörtel!!

Som tur är gick dagen i raket fart i skolan och innan jag hann blinka eller äta lunch så var klocan 14.45 och dags att fara och hämta Annie... lite nervös var jag allt då jag inte riktigt visste hur hon skulle vara när jag hämtade henne eller hur de hade gått. De var en överlycklig men medtagen stumpa som kom in till sin matte. Allt hade gått bra men de skulle visa sig vara så att livmodern var rödirriterad och inte frisk! Så vi gjorde rätt trots allt som tog bort den!! Skönt att veta att detta beslut som jag ororat mig så över ändå skulle visa sig vara de bästa för hunden. Nu ligger Annie här på en filt vid mina ben på i storarummet på ryamattan där hon ABSOLUT INTE får vara annars... men är man en ynklig ynklig lite Annie Bannie "just förtillfället inte" Bus så får man de. Hon har verkligen jätte ont men är ju lite små korkad som försöker hoppa ner för trappan, bilen och tro att man kan springa på som vanligt... men nu när hon upptäckt att de inte går pipier hon när hon vill nått för då kommer matte som ett skott med vatten, filtar, godis osv osv BORTSKÄMD??? NÄÄÄ ÄLSKAD!!


Snart är vi Back on Track jag och stumpan!!

Ikväll blev de ett nytt pass på motionscykeln och även denna dag avslutade jag med lite core träning. Totalt 45 min blev de. SKÖNT efter en tuff och mentalt jobbig dag. Massa information som ska tryckas in samtidigt, massa läxa och massa annat som man ska fixa och ordna med. Men jag ser fortfarande fram emot skolan och känner att de ska bli kul att få komma igång på riktigt nästa vecka när all intro är klar i alla de 5 ämnena jag ska läsa.

Imorgon blir den step up / core pass... tror jag... klockan 16.00 med Sophie, någon mer som är sugen att hänga på??

"Tack till alla er som stötta och peppat mig under denna tuffa dag och för allt stöd både före och efteråt. Vad vore livet utan vänner som er ♥"









Kommentarer
Postat av: Annelie

Hon kanske hinner lära sig att se ynklig ut och pipa lite ger stora fördelar? ;) Gott att det är gjort och att sköldkötelpoverna var ua

Kramar

2011-01-20 @ 21:41:13
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Therese

Skönt att allt har gått bra.. Ja då var det verkligen rätt beslut om den var så irreterad..

Hoppas nu hon får läka fort och vila upp sig så allt kan bli som vanligt igen...

Ge annie en stor kram från oss

2011-01-20 @ 22:23:08
URL: http://hesan.wordpress.com
Postat av: Malin

Skönt att höra att allt gick bra och att provet var negativt!

Ta hand om din stjärna ordentligt nu, (och dig själv också förstås)!

Kram

2011-01-21 @ 00:44:56
Postat av: charlotte & bonzo

skönt att proverna var bra! vad säger agria nu när det visade sig att livmodern inte var frisk? dags att prata med dem igen?! vet att det var tal om att man skulle få lägre premie m kastrerad tik, i och med att riskerna minskar. vet du nåt?

kram och krya på dig annie

2011-01-21 @ 09:19:36
Postat av: helene

Å va skönt att höra att allt gått så bra!!! :)



Kram på er!

2011-01-21 @ 10:50:52
URL: http://mejsis.se
Postat av: sophie

Jag tycker att du var 100 gånger bättre än mig första gången jag gick på step. Jag har gått nästan ett år och är fortfarande inte med i alla svängar :P och det säger väl en hel del! :P Men jag går gärna på cirkelträning om du heldre vill det? =)Fast inte denna måndagen för då har jag lovat bort mig på spinning :O



KRAM

2011-01-22 @ 09:24:29
URL: http://kallenberg.blogg.se/
Postat av: sophie

Jag hängde med bättre denna gången för att det var tredje gången på det passet. Var helt off första gången. Vi kan öva hemma om du vill? hihi Vet inte var det kan finnas lättare pass?!



Ses i kväll vännen =)



KRAM

2011-01-22 @ 11:17:14
URL: http://kallenberg.blogg.se/
Postat av: sophie

haha så bbra =) träningsvärk i dag då? Var det samma stationer denna gången med? Nästa måndag är jag med på banan igen!!!



Vi kanske kan ta en liiiten träning på lördag om du har tid? Bara ett moment eller så. Det behöver inte vara på klubben... Välj du =)



Kramar

2011-01-25 @ 08:16:18
URL: http://kallenberg.blogg.se/
Postat av: sophie

hmmm, möjligtvis kan jag träna i morgon, tycker att fredagspasset är för sent. Vill vara hemma och mysa då =) ska ju träna på torsdagen med, överger inte "mitt" pass.

Christine...nästan rätt ;)



Vi kan ta söndag... bestäm du tid och plats =)



Kram

2011-01-25 @ 09:16:42
URL: http://kallenberg.blogg.se/
Postat av: sophie

Bilder från när vi spårade ( första gången kanske? http://kallenberg.blogg.se/2009/april/ingen-kommentar.html#comment

2011-01-25 @ 11:05:44
URL: http://kallenberg.blogg.se/
Postat av: sophie

Mig spelar det nog ingen roll... 11 kanske?

2011-01-28 @ 07:43:57
URL: http://kallenberg.blogg.se/
Postat av: sophie

Tjaaaaa... vi kan ju ta på klubben om du vill? Annars spelar inte det heller någon roll =) hihi



Allt bra i skolan? Vad har du lärt dig nu?

2011-01-28 @ 08:03:28
URL: http://kallenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback