Dag 3, bryt dag!

2011-01-15 @ 19:35:23
Idag har Annie ätit sin medicin mot Borelia i 3 dagar.
Igår spydde Annie av sin medicin, vilket fick oss idag att köra och inköpa ett skonfoder till Annie som hon ska äta nu under medicineringen och tills magen kommit form igen samt laktosfri A-fil som Annie får innan hon går och läger sig så att magen har extra styrka till morgonen när hon skall ha sin starka medicin. Vi får hoppas de hjälper henne igenom de 27 dagar som är kvar för de sista jag vill är att hennes mage ska bryta ihop i allt detta.



Idag hade jag ett total bryt och tårarna bara rann när jag satt och tittade på bilder på min lilla Annie. Tänk om hon aldrig får tillbaka sin vackra päls!! Tänk om hon blir slö och inte vill jobba mer efter kastrationen och tänk om hon inte blir frisk!!
När dessa bryten kommer finns de ingeyt bättre än att sätta sig i bilen och köra så låååååångt upp på Knattevägen man kan komma och gå en lång runda med världens goaste rottweiler och hans Matte. De är uppiggande för både kropp och skjäl. Tack mina kära vännner Catte och Arro för idag! De gick ju bra trots "knähög" snö, stör objekt och att runkepper glömde mäta ca 500m. Är säkert dom extra kalorierna som den glömde räkna som vi kan sätta i oss ikväll ;)


Nu är de 5 dagar kvar sen ska dom söva min hund och kastrera henne. Känns väldigt hemskt att dom ska söva henne och öppna upp henne. Är så många tankar som far runt i mitt huvud. Ingen kommer vara gladare än jag när hon ligger i min famn i min säng igen så jag vet att hon överlevde... mattes lilla pärla!!












Kommentarer
Postat av: Annelie

Det kommer att gå bra alltihopa ska du se. Annie lat och inte vilja jobba??? Det är inte hjärnan de tar bort - bara livmodern ;)

Kramar

2011-01-15 @ 19:47:28
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Elisabeth

Vill bara säga att Merlin har aldrig varit så träningsvillig och peppad som efter hans kastrering. Så att hon skulle bli slö eller inte vilja träna tror jag inte du behöver vara orolig för!!! Är nog mycket vad man gör det till!!

Kram

2011-01-15 @ 19:48:56
URL: http://merlinomio.wordpress.com
Postat av: charlotte & bonzo

märkte inte heller nåt på xita´s energi heller. inte ens vid 9 år innan hon fick somna in.

det som kan bli är att de får lite annorlunda päls, xita fick mer päls. de kan få svårt att hålla sig, kissa inne men det finns effektiva mediciner som man ger 1 gång per dag. kommer bli så bra och det kommer gå bra med sövningen! du kommer sen ställa dig frågan varför du inte gjorde det här tidigare. haft många som kastrerat sina tikar och är jättenöjda. utomland så kastrerar man ju långt fler hundar än vi i sverige...

2011-01-15 @ 19:57:22
Postat av: Anonym

märkte inte heller nåt på xita´s energi heller. inte ens vid 9 år innan hon fick somna in.

det som kan bli är att de får lite annorlunda päls, xita fick mer päls. de kan få svårt att hålla sig, kissa inne men det finns effektiva mediciner som man ger 1 gång per dag. kommer bli så bra och det kommer gå bra med sövningen! du kommer sen ställa dig frågan varför du inte gjorde det här tidigare. haft många som kastrerat sina tikar och är jättenöjda. utomland så kastrerar man ju långt fler hundar än vi i sverige...

2011-01-15 @ 19:58:33
Postat av: Anonym

Håller med de ovanstående, Diva som jag fick kastrerat har aldrig mått så bra som hon gör nu o pälsen har inte förändrats. Samtidigt som jag har kastrerat mina bägge hanhundar o de har bara blivit väldigt mkt mer träningssugna. Inga pälsproblem, kanske lite mer matglädje men de e sånt man kan utnyttja;) Samtidigt e d bra med bryt, bara ut med det istället för att stänga det inne. Vi tänker på dej!! Många kramar Maria, Labis, Diva o Cito=)

2011-01-15 @ 20:32:57
Postat av: Marie

Det kommer att gå bra, och hennes vilja att jobba... jodu, den kommer alla gånger att finnas kvar. ;)

2011-01-15 @ 21:01:25
URL: http://andrummets.se
Postat av: Sanna och flocken

Fy för borelia.. Att oturen inte tar slut! Nej nu får det vara slut för bådas del tycker då jag. Håller med de ovanstående, de kommer nog gå fint med kastrationen - hennes arbetslust kommer garanterat finnas kvar!



Många kramar Malena! <3

2011-01-15 @ 21:50:51
URL: http://svartvita.wordpress.com
Postat av: Arro & matten

Tack själv, det måste räknas somminst 1 mil när det är så mycket snö att pulsa i ju... ;)

Det kommer att gå jättebra med Annie och innan du vet ordet av så kommer du att svära över den lååånga tjocka pälsen igen och ni kommer säkert att stå på pallen innan året är slut! :)

2011-01-16 @ 01:20:52
Postat av: Sara Edgren

Har såhär lngt kastrerat 5 tikar. Alla fem har blivit jämnare i humöret, mer avslappnade och därmed mottagligare för träning och piggat till sig allmänt. Så jag har upplevt detta som otroligt positivt på alla fem. På minussidan har jag sett att de inte fäller naturligt utan de får mer underull och det bli mer borstande. Något jag gärna tagit med tanke på de övervägande positiva effekterna.



Hoppas allt blir bra för dig och Annie. Kram Sara

2011-01-16 @ 13:13:23
Postat av: Charlotte

Zelda är kastrerad sedan fyra år tillbaka och hon har inte blivit det minsta slöare eller lugnare (vilket jag nästan hade hoppats på). ;)

Pälsen har precis som andra beskriver blivit annorlunda, mkt längre och släpper inte lika lätt av sig själv, den är något mjukare och det fastnar mer smuts, men det kan jag stå ut med. Har Zelda

käkat mkt snö eller lapat vatten på strandrundorna kan hon läcka lite när hon reser sig upp morgonen efter. Inte tillräckligt för att medicinera tycker jag.

Min gamla Tea fick jag ta bort pga akut livmodersinflammation 12,5 år gammal, det var inget kul sjukdomsförlopp så jag är glad att Zelda är kastrerad. Dessutom härligt att slippa löpen. Nu funderar jag mest på när det är dags för minstingen att kastreras.

Håller tummar och tår för att Annie kryar på sig snabbt!

2011-01-18 @ 21:37:33
URL: http://skarin.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback