Vad vore livet utan vänner....

2011-02-23 @ 21:01:54

Ja de kan man undra??!! Jag är så tacksam för alla er som hört av er både här och på min telefon för att stötta mig i mitt skrivande. Vilka underbara människor ni är ♥ jag blir så rörd och glad!! Inte visst jag att jag berör så många fina människor med mitt skrivande :) och tack vare er lovar jag att fortsätta inspirera med både recept och annat!!

Idag kommer bloggen handla om hundträning, hundträning har även fått en egen kategori numera.

Efter att min vän Emelie började filma sin och hennes fina super Smiras träning tänkte jag att de är ju rätt smart att se hur man gör osv. Ett tag var vi fantastiskt duktiga på att filma allt, men sen tappade vi de.
I vilket fall har jag nu fått två av mina lydnadspass filmade och de har verkligen varit super nyttigt för nu ser jag vad vi måste träna mer på.

Film 1 är en del av vårt FF arbete. Där finns massor att slipa på bl.a. trängningar, position, ljud och stuts. Men de ser betydligt mycket bättre ut idag än de gjorde för 2 år sen:)

Film 2 visar dagens träning av rutan och apport. Rutan har vi fått börja om med då Annie helt plötsligt inte ville gå in i denna. Nu har vi target igen, som ni kommer se på filmen och sakta men säkert börjar rutan ta form igen. Apporten är ett kapitel för sig som vi slitit med länge nu och ÄNTLIGEN börjar upptaget att sitta men vi har fortfarande massa att jobba på vad gällande ingångar, tugg och HUR MATTE KASTAR ER APPORTBOCK!! Jag bjuder på denna cirkus idag på filmen.... ;)




Även fast vi har mycket kvar börjar jag ändå känna att de inte vore omöjligt att snart ge sig ut i lydnadsklass 2 igen....


Kommentarer
Postat av: Erica

Så roligt att se film =) , jag håller med Matte behöver apport kastnings träning ;) hihi . Hon är så härlig din Annie. Det ser bra ut Malena :)

Kram

2011-02-23 @ 21:24:51
URL: http://aussietoss.wordpress.com
Postat av: Cissy

hahahaha jag sitter och asgarvar här för mig själv. Så himla klockrent kast, precis så hade det sett ut om jag hade kastat :D

Tack för att du la ut filmen precis som den var, fler roligheter önskas så man kan få dagens skratt innan man går och lägger sig.

Du kan få filma mig sen när vi har börjat träna, du kommer ligga dubbelvikt ;))



Kram från mig och odågorna :)

2011-02-23 @ 21:32:06
URL: http://nixo.blogg.se/
Postat av: jeanett

Som jag skratta åt DIN fina apport kastning....och är helt överens om tugget i slutet. Fast det såg ut och va jätte lite =) Tempot och upptaget va ju kanon i sista. Duktiga ni är. Rutan verkar hon ju tycka är jätte rolig nu. Spelar ju ingen roll vad eller hur du gör bara ni får ett bra resultat vilket ni verkligen börjar få. Kram snäckan =)))

2011-02-23 @ 21:43:25
Postat av: Marie

Underbart... härligt att du bjöd på apportbocks kastet. :)

FF skulle jag själv varit super nöjd med... men nu skriver ju en som inte satsat på lydnad på ett bra tag. :)

2011-02-23 @ 22:14:33
URL: http://andrummets.se
Postat av: Martha & Idefix

Hehe! Fint kastat du! ;)

2011-02-23 @ 22:16:09
URL: http://fagerlandsroda.se
Postat av: charlotte & bonzo

haha men övning ger färdighet!!

oki feed back: hihi kan inte låta bli;-)

hade inte skickat ut A om hon piper utan hämtat apportbock själv. sen lagt ut den istället för att kasta. springa kan hon och sitta kvar, dock inte tyst;-) har varit o tränat för svartberg, hans tankar om aportering och tugg som du har m A vid ingång är att hunden inte har 100% koll på ingången och därav tugg o pip. detta kan ibland visa sig redan vid upptagandet av apporten. så tips träna ingångar både m o utan apportbock. samt berömma och avsluta övningen ibland när hon är på väg in till dig och håller fast grepp! jag brukar klicka B när han är bakom mig i ingången. då vänder han och hamnar oftast då i rätt position. han vänder oftast för tidigt och därmed snett sittande.. han tuggar oxå precis vid mig. har blivit mkt bättre. backa också o klicka när hon håller fast brevid dig.

2011-02-23 @ 22:48:03
Postat av: Malena

Lotten: de e inte A som låter ;) hon är knäpp tyst bara i FF hon piper :) jag tränar så som du säger med ingångar osv så därför gjorde jag ingen större sak av de idag, de har blivit tusen gånger bättre än de var innan :) men vi har lååååång bit kvar!! Innan "dödade" hon apporten innan hon kom med den och tuggade den till flisor innan hon satt sig ner... Så som du förstår de har blivit bättre ;) haha!! Men tack för feadbacken :)

2011-02-23 @ 22:57:12
URL: http://valjelivet.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha, underbar kastteknik! ;-)



Så söt Annie är med sina steppande tassar <3 Härlig attityd också.

2011-02-23 @ 23:18:45
URL: http://www.mivinnas.se
Postat av: Annelie

Skrev tidigare men glömde väl att posta det snurrig

Tycker att ni är duktiga!

Det där med att kasta apport är ju lite klurigt. Själv kastade jag upp den i taket på en tävling....bara rakt upp så den nästan landade på oss igen skämmigt

Kram

2011-02-24 @ 08:37:54
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: helene

Vilken otroligt härlig attityd Annie har :)



Önskar jag kunde få till ett sånt där gripande av apporten som hon gör andra gången! Några tips där?

2011-02-24 @ 19:31:25
URL: http://mejsis.se
Postat av: Emelie

Charlotte, jag är nästan 100% säker på att det inte är annie som piper när hon ska hämta apporten, min hund Smira satt lite längre bort och hon älskar apporten och blir alldeles avundsjuk när någon annan kör den. Till på köpet var hon uppbunden. Så det tar jag på mig :)

2011-02-24 @ 21:47:33
URL: http://hundelivet.blogg.se/
Postat av: Annelie

Grattis till fina placeringar på listan för årets aussie! Inte många klarar att föra fram sin hund i tre grenar samtidigt. Ni är så duktiga

Kramar

2011-02-24 @ 21:54:02
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback