Vad hände??!!

2010-09-20 @ 09:10:37
Ja den frågan for genom mitt huvud fler gånger än jag kunde räkna. Vi som tränat så hårt och slitit för detta och så...

Jag har inga betyg framför mig då jag körde ifrån klubben innan dessa ens var klara. Ville bara bort och analysera mitt missöde... De jag dock vet är att allt gick käpp rätt och helvete med lydnads delen.
Vems fel??!! Ja detta fallet handlar de nog en hel del om yttre faktorer som fick matte att tappa fokus och med Annie fungerar helt enkelt inte detta!! Jag tänker inte skylla på att alla hundar gick upp på platsen och att de e de som är bidragande i botten för jag vet innerst inne vad allt handlar om...men visst hjälpte de till!!

Spåret kunde inte gått bättre. Vet ju inte vad jag fått för betyg men alla pinnarna var med hem och påsläppet kändes bra! Så spåra de kan min älskade lilla hund och de gör hon oavsett att matte e så nervös så hon knappt kan andas bakom henne =) ♥

Men nu över till den analys som jag nu måste ta mig igenom.... jag har i dags läget två val att göra... två val som är avgörande för om vi ska lyckas över huvud taget med att tävla med resultat!!! Och de e just de detta handlar om jag MÅSTE sluta vara resultat fixerad!!! Så länge jag är de kommer jag sätta så stor press på mig själv så jag blir nervös. Men en hund som Annie fungerar inte detta. Annie måste ha total fokusering och LUGN för att inte själv bli stressad och osäker. Jag VET detta så väl och ÄNDÅ går de bara inte!!!
Så nu måste jag göra ett avgörande val... antingen sluta tävla eller sluta fokusera på resultatet..... De blir mitt vinter projekt!!

Jag vet att min hund kan. Jag vet att jag har en stjärna i andra änden som kan gå hur långt som helst om jag bara ger henne de hon behöver. Lugn, tygghet och fokus!! Jag har haft Annie i 1,5 år och under denna korta tid har vi kommit hur långt som helst. Nej inte resultat mässigt i tävling men MENTALT!!! Jag vet att för 1,5 år sedan hade gårdagen varit 1000 ggr värre än den var. För visst finns de ljusglimtar i de hela som jag just nu har svårt att hitta men jag vet att dom finns...

Till slut vill jag tacka alla underbara människor som skriver till mig, ringer och ger mig så många fina kommentarer så jag blir helt rörd!! Speciellt två kommentarer som jag fick igår här i bloggen som rörde mig till max.

"Grattis till ett fantastikst spårarbete och andra platsen. Att det sen gick hela vägen var synd, saker påverkar....mitt fel? Ditt fel? Annies fel? Nä, ingens fel! Annie var helt enkelt inte mogen för de störningar som det blev. Bara att acceptera, träna vidare, och njuta av det som ju gick så bra. Det andra går att träna på men spåra måste hon kunna och det kan hon ju! Jag är glad och så stolt över er!"
Kramar

"Min philip han har lånat min mobil i dag så jag såg inte förren nu att du hade skickat ett medelande på den.
Förstår att du blev lite ledsen när ni var så nära men säger precies som Annelie att du måste glädjas åt det fantastiska spår arbete som Annie visade upp idag sen att det inte gick som du hade tänkt dig på lydnaden är mindre viktigt, nu vet du att spåret fungerar och du behöver inte lägga så stor vikt på det till nästa tävling, tycker att du skall anmäla dig så snart du kan till en lägre tävling igen och inte göra så stor sak över lydnaden. hon kommer att fixa det nästa gång det vet jag, ler ! Du är så duktig Malena tryck inte ner dig själv och hade jag dig som valp köpare till mina hundar så hade jag vart precies som annelie skriver väldigt STOLT ÖVER DIG, du är fantastisk hund förare och Annie är en fantstisk lite härlig tik, tillsamans är ni alltid ETT. Det kommer att komma hundra tals tävlingar så bra upp igen, ibland faller man men den riktiga vinnaren är den som ställer sig upp igen och bra bostar av sig grusen...ler och det är du det vet jag Malena...gumman så är det, du skall vet att jag har gjort massor av tävlingar med ett total krasch i sig...Njut nu istället av att du vet att du har en riktig liten spår stjärna där resten fixar ni nästa gång."

Många tröstande kramar i från mitt hjärta

Om ni två bara visste hur mkt ni betyder för mig!!
Sen finns de så många fler jag vill tacka som funnits där och stötat speciellt tack till Sophie min underbara träningsvän som stötade upp igår, Kina och Jeanette som disskuterat i timmar med mig igår om vad som gick fel!!! De är vänner som ni som får en att kämpa vidare. TACK!!! Jag hoppas jag får chansen att finnas där för er när ni behöver ♥

Nu ska vi ta nya tag för på söndag väntar den näst sista agility tävlingen för i år och redan då ska jag minsann ha påbörjat mitt nya tävlings jag!!

Kommentarer
Postat av: helene

Va synd att det inte gick så som du tänkt dig. Men det är trots allt det som är lite av tjusningen med hundsport.



Precis som i kommentarerna i ditt inlägg så tror jag att ni verkligen är jätte duktiga tilsammans du och Annie. Nu vet ni vilka störningar ni måste träna på! Och du vet vad du måste tänka på! Ni kommer igen det vet jag!



Kram

2010-09-20 @ 13:33:29
URL: http://mejsis.se
Postat av: Annelie

Se där - nu känner jag igen dig :) Nu har vi ju resultatet och med 10/10 på spåret och nästan fullt på upptaget ska du verkligen vara nöjd. INte heller lydnadsbiten var så illa som du trodde egentligen. Bara några få (3? 4?) poäng från uppflyttningsstrecket är ju alldeles, alldeles strålande.



Det där med krav på sig själv, krav som gör tävlingsdagen till ett enda stort illamående har vi ju pratat om vid några tillfällen och jag är så glad att du tänker försöka ändra på det. Den dag du och Annie går ut på tävlning och du gör det med samma glädje som du gör när ni tränar kommer ni att vara oslagbara. Jag tror på er - jag tror på DIG! Gör det du också!



Kramar

2010-09-20 @ 17:13:03
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Sanna och flocken

Det låter trottsallt som en bra debut för dig och Annie, tycker du ska vara nöjd över det!



Tack för dina ord i min blogg, de värmer verkligen..

Kram

2010-09-20 @ 17:54:59
URL: http://svartvita.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback