Baka, laga... SMAKA!!

2010-10-25 @ 22:07:31

Just nu har jag kommit in i ett stim att baka och laga mat. Kan ju ha med min nya favorit Mia att göra =) Hon har så mkt gott och ger mig så mycket inspiration! Har ni inte besökt hennes blogg så GÖR DE!!

I söndags firade vi Lördagens MT med ny bakade morgonfrallor. Mina favoriter som kommer från min Farmor ♥. Vet inte om de hennes egna recept men jag bara ÄLSKAR dessa bullar!





Idag har jag efter snart 9 års tjat äntligen gjort Kalops till min älskade Eddie ♥ De var mkt enklare än jag trott att göra men de tog tid. Imorgon ska de kokas upp med redning och sen ska den serveras med kokt potatis och grönsaker. Så recept och bilder kommer imorgon. Här är i alla fall innehållet BEFORE.... =)



Dagen avslutade jag och min älskade lilla Jonatan med att först göra vårt egna vaniljsocker... blev så mycket godare. Tack Mia för detta!!
 receptet hittar ni här

Efter detta gjorde vi självklart något med detta nya goda socker, nämligen himmelskat goda muffins från Mia´s sida. Fast vi bytte ut minimarshmallows till hackat mörkt choklad ♥
Till detta serverade vi vaniljgrädde gjord på vårt egna vaniljsocker och grädde.
Recpetet på muffinsen hittar ni här



Nu är de dags att krypa ner i min säng och säga godnatt. Imorgon är en ny dag med nya möjligheter



Kommentarer
Postat av: Mor-Mia

Vad roligt att du hittar inspiration på min sida, jag blir jätte glad!



Allt ser jätte gott ut som du har gjort, någon dag måste jag prova dina frukostfrallor med havregryn!

Jag kan även starkt rekommendera de här nattjästa bröden, perfekt när man vill ha nybakt på morgonen: http://mor-mia.blogspot.com/2010/08/nattjasta-frukostfrallor.html

De smakar lite som ciabatta!



Ha en underbar dag!

Kram kram

2010-10-26 @ 07:38:33
URL: http://mor-mia.blogspot.com
Postat av: Annelie

Så mycket gott!

Kram

2010-10-26 @ 10:00:24
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Sanna och flocken

GRATTIS till godkänt mentaltest med Annie, hon är ju så fin.



Tack för din kommentar ang sprutorna, jag hoppas verkligen det bara är en kort biverkning, för Dino har hittills inte riktigt visat att de gjort honom bra (han är konstant dålig i magen och spyr mängder).. Jag hoppas verkligen allt detta hjälper honom och gör så att han får leva ett tag utan smärta!



Många kramar

2010-10-26 @ 12:05:11
URL: http://svartvita.wordpress.com
Postat av: sophie

Mums =) När blir jag bjuden på mat???



KRAM

2010-10-26 @ 18:17:46
Postat av: Sara Edgren

Gjorde dina havrebullar till frukost till mina flickor imorse. De blev mycket uppskattade!

2010-11-13 @ 18:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback