Förgivet

2010-01-13 @ 21:25:24
Ibland är de allt för lätt att ta saker och ting förgivet.... någon som funnits vid ens sida i många år tror man ska stanna där i resten av ens liv.
Man glömmer bort att uppskatta och ta till vara på den tid man får tillsammans och låter dagarna springa på.
Men så händer de något som gör att man blir påmind om att denna någon inte alltid kommer finnas där. Att denna någon börja komma till den punkten i sitt liv där åren börjar gå mot sitt slut... Först då kommer man på hur viktigt denna någon är och hur mycket mer man vill göra med enna någon innan de är för sent.

Nu hoppas jag vi får många år till du och jag min vackra fina UNDERBARA vän, för vad skulle jag gjort utan dig??

Men samtidigt känner jag hur tiden börjar springa iväg för oss och hur dom natt svarta molnen börjar hota i kanterna på vårt underbara liv. Även om jag blunder HÅRT för att slippa se dom....

Därför vill jag att du ska veta hur UNDERBAR du är och hur TACKSAM jag är för ALLT du gjort för mig. Du har ALLTID funnits där, stötta mig och gjort ALLT för mig.
Därför är de nu min skyldighet att se till att göra allt för dig nu när du börjar bli gammal och behöver mig.... Detta är de minsta jag kan göra för dig min gammal, fina, underbara prins!!

♥ MATTE ÄLSKAR DIG AV HELA SITT HJÄRTA MIN UNDERBARA OBELIX ♥














Kommentarer
Postat av: Sofia och Tajzon

Jag vet hur det känns.. Har oxå en gammal här hemma som man får ta vara på.. man vet aldrig när det e tid för dom att somna...

HA det gott



Kram

2010-01-13 @ 21:33:48
Postat av: Annelie

Som alltid skriver du så känslosamt och fint. Skickar extra kramar till er och hoppas att ni får behålla honom länge ännu.

2010-01-13 @ 21:40:27
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Martina

Tur du var inloggad när du skrev inlägg i min blogg för jag kunde för mitt liv inte hitta hit! Slet nästan mina fina extentions ;) hehe. Mitt svar till ditt inlägg finns även på mig blogg. Lite rörigt blidde det där... puss på dig!

2010-01-13 @ 21:55:55
URL: http://mysbyxan.blogspot.com
Postat av: Marie

Hejsan



Han har haft det härligt och bra hos er, men givetvis hoppas jag som du att han ska få ett antal fina år till. :) Men som du skriver... det kan gå fort, så värdesätt den vän du har medan tid finns. Just nu känns ju allt under bart häftigt här, med 3 unga tikar, en ny liten valp till Håkan och en hel kull på gång... där någon med största sannorlikhet blir kvar här hemma. :)

Ha det kul i Danmark och vi håller våra klor ;)

2010-01-14 @ 11:17:36
URL: http://andrummets.se
Postat av: Anonym

Ja. Är skoj att komma igång med agilityträningen igen. Har inte tränat ordentlig sen Annica Aller kursen. Blir roligare nu när jag kan träna med Ior oxå. Skoj med tävling i danmark. Lycka till.

2010-01-14 @ 16:15:44
URL: http://livetmedemie.blogg.se/
Postat av: Jessica & vovvarna

Obbe har en särskild plats i mitt hjärta:-) Förstås även i Pamsans, hihi

2010-01-14 @ 21:09:11
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS
Postat av: winettan

Ja hör bara på namnet vackra hund som du bär på.... detta namne kan bara en riktig hund hjälte bära....



............OBELIX........



En riktig liten hund hjälte du är för din fina matte. ja ibland måste vi bara stanna upp och bara njuta av våra fina hund vänner.....bara lukta inn dom i hela näsan....ler... så bara njut du av denna lilla ädelsten där Malena....stanna upp och bra ta upp hela han i ditt hjärta där.



Massor av bus kramar

2010-01-17 @ 01:18:20
URL: http://lyan.bloggsida.se
Postat av: sophie

Hej.



nu var det längesedan vi både tränade och tog en fika!? Snart på tiden!



Kramar

2010-01-17 @ 18:25:56
URL: http://kallenberg.blogg.se/
Postat av: ida alexis

Hejsan! Vad kul att du kikade in hos oss. Din Annie är väldigt lik vår Casper i teckningen :) Vi kanske ses någon gång.



Kram Ida m. familj

2010-01-18 @ 13:48:37
URL: http://www.casjum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback