Dag 7 - imorgon är de dags

2011-01-19 @ 21:43:00

De är lite oro i magen idag... imorgon klockan 8.00 kommer jag lämna min älskade lilla Annie i händer på en veterinär som jag litar fullt ut på och låta dom söva min stumpa, skära i henne och ta ut delar av henne för att sen sy igen henne och väcka henne....
Jag är inte så orolig för själva ingreppet eller hur vida hon kommer bli i pälsen, temprament, kissa inne osv. Nej jag är mest ororlig att Annie ska bli sjuk efteråt så de händer henne något. Jag vet inte riktigt hur jag beskriva med ord så man förstår, men jag känner oroa att min stumpa ska bli sjuk över något som jag bestämt skall göras med henne. Förvisso gör vi ju detta för att hon skall slippa ha ont vid löpen, men de är ändå JAG som sagt att hon ska kastreras. Jag vet inte om de blev ett dugg klokare förklarat men de är så jag känner.
Annie är min lilla stumpe bumpa och inget får hända min lilla skrutta, där är matte hjärtat orolig!!!



Idag tänkte jag även berätta om vår lilla super son, min och Eddies. I måndags råkade Jonatan halka på en isfläck på dagis och landade på munnen och därför fick vi besöka tandläkaren idag. De var andra gången i Jonatasn liv men första gången som någon skulle titta i hans mun. Min lilla super kille gick rakt in till tandläkaren och berättade glatt han var 3 år! Mitt mamma hjärta hoppade till och ville säga nej inte än, men jag fick bita hårt =) Sen hoppade han upp i min famn i stolen. Tandläkaren bad honom luta sig tillbaka och gapa och de gjorde min lilla prins. Sen satt han där super stilla och lät henne titta han i munnen med lampa och spegel. Jag är så stolt över min underbara lilla prins och till o med tandläkaren berömde honom och var imponerad över honom. Jonatan fick välja något i lådan och givetvis hittade han två bilar han ville ha. Mitt mamma hjärta fälde en tår eller två på vägen ut av stolthet över mina lilla älskling ♥



Så avslutar vi med att berätta att idag började allvaret och första lektionen är över. Imorgon väntar tre till och vi har redan läxa, grupparbete som skall redovisas på måndag och fått var slut arbeten som skall vara inlämnade den 16 maj. Tempo?? Ja de kan man lugnt säga.
Jag har även denna veckan börjat träna och då jag inte kommer iväg på kvällarna lika ofta som jag vill har jag ikväll dammat av pappas gammla motions cykel som står här i vår källare och både cyklat och kört lite core. Är minsann imponerad av mig själv men min kondis ska vi INTE prata om... vi kan där emot prata om att idag är de 3e dagen utan kakor och godis!!! De är jag där emot mer imponerad över!!!

Nej nu ska de packas inför imorgon då min schema är JÄTTE pressat imorgon för att hinna med både lämning av Annie och skolan... lämna Annie 8 och ha lektion 10.... hur tänkte jag nu??!!



 




Kommentarer
Postat av: Malin

Det kommer att gå jättebra!

Jag håller tummarna.

Furia mådde strålande samma dag och var jättepigg på eftermiddagen när jag hade hämtat henne.

Hon tänkte springa iväg på tomten som vanligt när jag släppte ut henne från bilen.

1 mån.senare tävlade hon.....

Tänker på er!

Kram, Malin

2011-01-19 @ 22:34:59
Postat av: Jeanett

Förstår dina tankar om att göra så och detta med Annie. Jag hoppas av hela mitt hjärta att allt går bra med henne. Och att allt går bra efteråt också. Läste om det andra hjärtat och tanläkaren =) Snacka om att han litar på mamma i sånna lägen.......bara njut av att du har gjort ett bra jobb,,,,,,,,,,, där också. Kramiz å hör nu av dig imorron så att jag vet att allt gått bra

2011-01-19 @ 22:36:57
Postat av: Annelie

Så duktig han är Jonatan!!

Allt SKA gå bra med Annie - det har vi ju bestämt :)



Kramar

2011-01-20 @ 08:08:30
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback