Kaffe med grädde!!!

2011-02-13 @ 20:43:23
Ju mer jag läser om LCHF ju mer låter de som något jag kan lära mig leva med. Kaffe med grädde/3% mjölk är t.ex. något man bör dricka!! Låter helt knäppt men jag säger inte nej till en diet som tillåter kaffe med mjölk!!

En anna sak jag reagerar på är dehär med frukt. De är ju faktiskt inte alls så nyttigt som man tror och här trycker jag i min son frukt och juice varje dag men vägra ge honom läsk. De senaste jag läste idag är att juice kan efterliknas som Cola med C-vitaminer.... hmm!! Frukt innehåller alltås lika mycket socker som en läsk burk. Lite skrämmande måste jag säga. Men då min son verkligen inte lider av övervikt utan snarare tvärt om så låt gå. Men jag funderar allvarligt på att de är ju bättre att ge honom ett glas mjölk än juice!

Hämtade följande text hos - Kostdoktern

Apelsin per 100g
Kolhydrater 8.9 gram (3.6 g sackaros, 2.7 g fruktos, 2.6g glukos)
Protein 0,6g
Fett 0,3g

Nästan bara socker? Ungefär som äpple (8,2g kolhydrater), eller banan (18,3g kolhydrater!)

Som jämförelse innehåller cola-läsk 10,9g kolhydrater/100g. Men det är väl ändå annan sorts socker? Nej egentligen inte: 4.0g sackaros, 3.4g fruktos, 3.5g glukos. Apelsin och äpple innehåller alltså nästan lika hög sockerkoncentration som i coladryck, banan ännu mer. Och inte särskilt mycket annat.

De finns massa intressant läsning om dehär ämnet och jag vet inte om jag tror på allt men jag tror på mycket och jag tror att de är värt att ge de ett försök. De ända jag kommer ha svårt för är just detta med frukt, bär och min största last av dom alla mitt älskade CHOKLAD!!!!



Idag har vi tränat lydnad med Emelie och Smira. Jag och Emelie kämpar vidare med Annies ljud under FF och provar oss just nu fram hur vi ska få bort hennes tjut. Kom gärna med förslag för vi tar glädjeligen emot dom! Körde även lite apport som även den behöver fortsatt arbete.
Efter Annie körde jag prin Klappen lite. Han är världens härligaste att träna med. Pigg på allt och ger allt!! För fattar han inte så backar han i 190 för de kan han och då måste ju de vara rätt.... att kommandot sen var "ligg" spelar väll inge roll??!! Goa lilla hund ♥
Sen fick Klappen lite passitivtets träning då jag kommenderade fina Smira och matte Emelie. Såg mycket bra ut för en dam som fyller 1 på fredag!! Dom kommer bli farliga ihop dom där bägge!!

Efter detta var jag, Emelie och Klappen på årsmöte på BK. De gav mycket och de ska bli spännande och se vad vårt nya projekt leder till =)

Nu väntar läxor och annat.


Kommentarer
Postat av: Johanna Holmgren

Hej malena



Hur gör ni när du tränar ff? Lite lättare att kanske komma på en lösning om jag vet hur ni gör inte för att jag är ett proffs men någon ide kanske finns i hjärnan;)



Mvh Johanna

2011-02-13 @ 20:57:32
Postat av: Svar till Johanna - Malena

Oj Johanna de är svårt att säga men just nu tror vi ljuden uppkommer pga kommenderingen. Att Annie blir lite stressad av kommenderingen. Så därför oavsett vad den som kommenderar säger går jag rakt fram. De gjorde en väldigt skillnad idag när jag gjorde de så vi ska fortsätta såhär och se vad som händer. Tror de hela handlar om att jag lyssnar efter kommandona och därför upplever Annie att jag inte har full koll och därför blir hon stressad. Har du något annats förslag på hur man kan göra?

2011-02-13 @ 21:18:04
Postat av: emie

Kolhydrater är inte lika med socker. Frukt är nyttigt, innehåller många vitaminer. Mjölk är dock bättre än en del juicer, eftersom en del juicer innehåller även socker. Jag tror på en varierad kost som innehåller både kolhydrater, protein å fett :)

2011-02-13 @ 21:31:19
Postat av: helene

Siri har alltid haft svårt för linförighet i tävlingsisutuation och även på träning med kommendering. För hennes del bottnar mest det i en frustation över att inte kunna ha koll på allt ..tror jag säker kan man ju sällan vara.



Men hur som helt tycker jag att de två saker som fungerar bäst på henne är att belöna rätt beteende oftare, i just dessa tränings situationer (vilket är svårt när man även vill träna uthålligheten) och att vara bestämd. Känns inte så kul men hon har gått mycket bätte när jag varit bestämt och sagt att nu går du banne mig här vid mig- inget annat trams är tilllåtet. Då håller hon plötsligt ihop mycket bättre.



Men det passar ju inte alla att göra så.. med min Meja fjant hade det inte fungerat. Då hade hon inte alls tyckt att det var så kul.

2011-02-14 @ 09:33:14
URL: http://mejsis.se
Postat av: sophie

Jaså, vad är det för projekt ni ska göra?

När har du tid för en träning med oss?? =)

Hittade du mer på loppisen?



Kram

2011-02-14 @ 10:25:57
URL: http://kallenberg.blogg.se/
Postat av: emelie

Bara roligt att hjälpa till ite. Tycker ju det är skoj med kost och träning :)

2011-02-14 @ 10:50:54
URL: http://livetmedemie.blogg.se/
Postat av: Mor-Mia

LCHF tillåter lite mörk choklad.. ;)

Bär är också tillåtet, så istället för frukt kan man äta blåbär, hallon, björnbär osv..



Lycka till!

2011-02-14 @ 20:52:52
URL: http://mor-mia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback