att hitta tid

2011-02-09 @ 06:51:01

Är du som jag som går upp på morgonen och säger att idag ska jag träna. Man är inställd hela dagen på att ikväll ska jag cykla, springa, gå på pass osv, man ser fram emot det. Sen kommer eftermiddagen och de ska handlas, lagasmat, gör de där man borde gjort för länge sedan, omgås med familjen och i mitt fall läxa. Så sitter man där klockan 22.00 och känner sig värdelös som inte "hann" träna idag heller, men imorgon ska jag träna......
Känner du igen dig eller är de bara jag som har de såhär?

Hur får man bukt på detta "problem" hur får man tid att ta sig tid till att träna? Jag kan den där regeln om att gå 30 minuter per dag. Men för mig är detta inte att träna. När jag pratar om att träna menar jag att man skall svettas, de skall kännas i muskler och kropp när man tränat. De ska ge reslutat. Tyvärr vet jag av erfarenhet att 30 minuter om dagen inte räcker. För de är vad jag minst hoppas alla är ute som är hundägare som jag. 

Så hur ska man då få tid att ta sig tid? Jo ett sätt är att utamana eller att bli utmanad som jag just nu blivit av min vän Paula. Hon har utmanat mig och en tjej till i motions cykling. Denna veckan skall vi cykla minst 3st 30 minuters intervallpass framför TV. Då jag är en "tävlings djävul" växte ju hornen direkt i pannan på mig och nu ska jag minsann cykla dom där 3 passen om jag så ska gå upp 30 minuter tidigare på morgonen för att hinna med. Tack Paula!

Detta får bli dagens tips. Hitta en vän att utmana i någoting, kan vara steg tävling, cykling, pass på gymmet, gruppträning osv osv. De viktigaste är inte vad man gör utan ATT man gör de. Kom gärna med tips om hur du gör för att få tid till att ta sig tid att träna.






Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilka hurtbullar ni är :) Själv orkar och hinner jag ingenting känns det som :)

Kramar

2011-02-09 @ 07:20:15
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Mor-Mia

Lycka till, tänk hur allt blir så mkt roligare av lite tävling!



Kram kram

2011-02-09 @ 08:49:08
URL: http://mor-mia.blogspot.com
Postat av: Sanna och flocken

Härligt att ha någon att utmana då blir man genast med taggad och fokuserad på just det ;)

Kram

2011-02-09 @ 08:56:09
URL: http://svartvita.wordpress.com
Postat av: Pappa Eddie

Folk säger att tiden inte räcker till...

men att disskutera hur det ena tv prg. efter det andra avlöser varandra, det finns det tid till ;)

Nej lägg ner skrivandet på datorer, facebook, twitter och tv tittandet osv...

Skapa ett beroende av att skaffa motion istället, lovar att ni mår mycket bätter än att sitta och titta på såpor el. dyl. =)



2011-02-09 @ 11:09:28
Postat av: sophie

Du får gärna följa med oss och springa i kväll?



Kramar!!

2011-02-09 @ 12:49:23
URL: http://kallenberg.blogg.se/
Postat av: sophie

TAAACK =)

2011-02-11 @ 08:58:01
URL: http://kallenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback