Allt som är gott innehåller kolhydrater

2011-02-11 @ 20:34:47

Detta har jag kommit fram till helt själv genom att läsa min nya bok, laga gott med lite kolhydrater få kalhydrater - men goda. Själva receptet ser smaskiga ut men de finns en lista i denna fina bok om vad man kan äta obegränsat av, äta måttligt av och undvika. Och här följer listan på vad man bör undvika...

Raffinerande kolhydrater: Socker, honung, alkohol, glukos (inklusive kolsyrade drycker), behandlade produkter med vete och mjöl ( t.ex bröd, kakor, kex, frukostflingor)

Stärkelserikt: Potatis, sötpotatis, jams, plasternacka, morot, rödbetor

Gryn: Ris, riskakor, Havre och gröt, Korn, råg, hiris

Baljväxter: Böner, ärtor, linser

Frukt: Färsk frukt som: ananas, apelsiner, bananer, citron, druvor, fikon, hallon, körsbär, mango, melon, papaya, vattenmelon, äpplen. Torkade frukter som: äpplen, aprikoser, päron, sultanrussin, russin, torkade fikon samt fruktjuice.

Efter att läst denna listan ställde jag en fråga högt och tydligt OCH VAD F*N SKA MAN ÄTA DÅ!!!!!!!
Ursäkta svordommen men denna listan tar upp samtliga produkter som jag älskar. I alla fall i de två sista grupperna.... Nää jag är ledsen men är det dehär som krävs för att man ska gå ner i vikt så får jag behålla dom där extra kilona för att vara utan frukt, juice, honung, ris, bär osv kan jag inte tänka mig alls, fruktoman som jag är!
Glömde tillägga att man även bör undvika Keso.... Jag lever på keso och bär till lätt lunch i skolan.... *suck*..... Fast jag får ju äta Kiwi, passionsfrukt, blåbär och jordgubbar... de är ju alltid nått.... :P 

Nä dehär med dieter är minsann inte lätt.... har du något tips på en bra diet där man får äta keso och frukt??



*Länk*


Kommentarer
Postat av: charlotte & bonzo

hej gumman!!

jo, gjorde den resan i höstas o reagerade precis som du!

men man måste äta nåt lr hur? jag gick ner 10kg på 8 v men inte så mkt motion pga mitt knä som inte tillåter mer än promenader. jag slutade med allt godis, saft, sötsaker. Drack nutrilett shake och deras måltidsersättnig ett par veckor för att få en kick start samtidigt åt jag en ordentlig lunch. uteslöt bröd och ris,pasta,potatis MEN åt morötter, böner i alla former o massa;-)o sallad o frukt. drack kolsyrat vatten. men man behöver protein och spec du som tränar behöver lite kolhydrater.

så mitt tips är: börja ta bort bröd, ta bara lite, lite potatis lr ris. mkt sallad o kyckling,fisk. ät lite men ofta! här är måltidsersättnings bars helt bra när man är på språng ;-)då klarar man ett par timmar till! lycka till!

2011-02-11 @ 21:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback