Obelix

2011-03-05 @ 16:33:00


Obelix är
en mycket stabil, social och glad herre i sina bästa år. Han har ett sätt som charmar alla som kommer i hans väg och han vet precis hur man utnyttjar denna charm till sin egen fördel. Obelix är den perfekta flockledaren i alla lägen och kommer mycket sällan i konflikt med andra hundar. Han älskar valpar, mindre hundar och barn fast bäst av allt är ju husse Eddie och köttbullar.


Obelix kom
till mig som 8 veckors valp i februari 2001 efter att jag följt honom ända sedan han för första gången såg dagens ljus. Han var en charmör redan då och visste precis hur man skulle göra för att få de han ville ha. Man kan säga att Obelix valde mig och inte tvärt om. Vi levde vi ihop i ca 6 månader innan husse Eddie kom in i bilden och även honom valde Obelix då vi möte husse för första gången i skogen under en promenad.


Med Obelix
har jag testat allt och de var med honom som jag för första gången kom i kontakt med bruks och allt vad de nu skulle innebära i mitt liv. Obelix har varit min stjärna som ställt upp på alla tokigheter hans matte testat på. När matte stressade runder och var nervös var de han som behöll lugnet och visade sin smått hysteriska matte hur man skulle utföra saker och ting. De är tack vare Obelix jag är där jag är idag. Han har alltid funnits vid min sida i med och motgångar och jag är honom evigt tacksam för allt han gjort för mig.


Nu är Obelix
en glad pensionär som njuter av livets goda och får precis allt de där han gjort sig förtjänt av.



MERITER
Lydnad
LpI
LpII
2:a pris i Lydnadsklass III
U-DM SILVER 2002
Klubbmästare 2002
U-DM SILVER 2003
U-SM BRONS 2003
ÅRETS TÄVLINGS EKIPAGE 2003
U-SM BRONS 2005

Agility
Hoppklass III
Agilityklass II (2 uppflyt. pinnar)
1 st Springpinne i klass II från danmark
U-DM SILVER 2006
KLUBBMÄSTARE 2007
U-DM GULD 2008
KLUBBMÄSTARE veteran 2009
Vi har även tävlat på stora SM i lag
Vi har ett antal placeringar från HUNDXX mässorna på ungdomstävlingarna både idividuellt och i par.

Freestyle
U-DM GULD 2004
U-DM SILVER 2005
U-SM BRONS 2005
U-DM SILVER 2006
Vi har startat ett par gånger i Agria freestyle cup på HUNDXX mässorna

(Jag har säkert glömt bort en hel del, de är inte lätt att hålla reda på allt man gjort när man gjort hur mycket som helst tillsammans )







Kommentarer
Postat av: Eddie

Kolla husses vackra kille, han e bara bäst denna bobbanlixen =)

2011-03-05 @ 17:53:35
Postat av: Martha & Idefix

Men jag är övervänt nu, var är Klapp sidan? ;)

2011-03-05 @ 21:12:11
URL: http://fagerlandsroda.se
Postat av: Annette

Håller med Eddie till 100 % Bästa bobbanlix=)

2011-03-07 @ 09:15:58
Postat av: Matte

Han är världens bästa the one and only <3 mattes pärla!!

2011-03-07 @ 19:12:03
URL: http://valjelivet.blogg.sr
Postat av: Annelie

Jättefin sida han har fått den fine Obbe <3 /Kram

2011-03-08 @ 14:16:26
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Catte

Oj, vad mycket ni har hunnit med tillsammans! Arro saknar nog sin vapendragare, gamla gubbar leka bäst... ;) Han letar fortfarande efter er bil på parkeringen ganska ofta.

2011-03-15 @ 13:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback