Annie

2011-03-06 @ 08:36:49


e: KORAD Windedos Taxfree Chivas 
u: KORAD LPI Fätorpets Jungfrulin

Annie var precis allt jag inte sökte då i januari 2009. Jag skulle ha en Border Collie runt 1 år och hane. Annie var en 2 årig Aussie tik….. ja de var många rätt där eller hur? Men vad gör man när man faller pladask efter att sett ett foto på tösen? Jo man åker och ”tittar” på henne för att sen någon timme senare åka hem med henne. Jag föll som en fura och de var kärlek vid första ögonkastet. Att livet sen inte alltid är en dans på rosor med Annie är en helt annan historia för Annie skänker oss så otroligt mycket värme och kärlek, så som bara en omplacerad hund kan.


Annie är inte
helt okomplicerad och har en ganska tung ryggsäck med sig i bagaget. Men de är inget som inte går att arbeta med. Visst kan de hända att jag ibland sliter mitt hår och tårarna sprutar men de är som en god vän sagt till mig ”De finns INGEN som kan göra mig så arg och besviken som min hund, men de finns heller INGEN som kan göra mig så glad och lycklig” och de orden stämmer till punkt och prickar in på mitt och Annies förhållande. Annie är en högenergisk arbetsmaskin med enormt stor motor som alltid vill vara mig till lags till 100 %. De finns inget stopp i min hund, hon arbetar tills hon stupar. De spelar ingen roll vad vi gör bara hon får vara med mig och vi gör saker tillsammans. Vilket också har lett till att vi snart provat på de mesta tillsammans.


       

Annie är den
typ av hund som jag alltid velat ha med ett ordentligt tryck, massa glädje och arbetsvilja. Man behöver inte be Annie att utföra något två gånger för hon är på G innan man hunnit be henne första gången och de är det som jag älskar med Annie.  Hon utför allt med stor glädje och viftar ständigt på svansen i allt vi gör. Hon är en fantastisk spårhund som hon visat prov på vid flera tillfällen. Hon är väldigt lätt att arbeta med då hon alltid är lyhörd, följsam och smidig.


Men Annie är
också en underbar vän som alltid finns där vid min sida oavsett hur jag mår. Vi brukar säga att Annie inte tycker om alla människor, men de hon tycker om de ÄLSKAR hon fullt ut. Annie är den typ av hund som gärna kryper in under skinnet på dig och älskar att krypa nära för att kela och gosa. De finns ingen hund som gett mig så mycket värme och kärlek som denna hund gör. Jag brukar viska i hennes öra när vi sitter sådär nära som bara hon och jag kan ”De är du och jag stumpan” och då vänder hon sig oftast om och pussar på mig och de känns som hon säger ”Ja matte, de är du och jag”  ♥




Meriter
Agility
Hoppklass III ( 1 cert)
Agilityklass II ( 2 Uppflyt.pinnar)
Klubbmästare 2010
Vinnar av Bjuvscupens lagtävling år 2009
 
Lydnad
1a pris lydndasklass 1 (163p 2a plac)
2a pris klass II (155p 3e plac)

Bruks
Appellklass spår, uppflyttad (253p 5e plac) 9/9,5 spår
Lägreklass spår, Godkänd x2 (416,4p 2a plac, 406,25p 4e plac) 10/10 spår, 10/10 spår

Viltspår
Godkänd anlagsklass 42/42 poäng

Mentalt
MH med 1a på skottet
Godkänd MT (365p), skottfast



Stamtavla

S11333/2007
Lojocas Ysolla
S22021/2003
KORAD

Windedos Taxfree Chivas
AKCDL822797/01
Gabrielino's Charlie Chaplin
AKCDL445996/02
Casa Buena Cadillac Jack
AKCASCAE36318
Gabrielino's Gloria
S56442/99
Fairoaks Amaretto
AKCSBDL419316
Fairoaks Atreyu
AKCSBDL461228
Boot Hill's Ronita Of Fairoaks
S63191/2003
KORAD LPI LPII

Fätorpets Jungfrulin
AKCDL510931/01
Applegates El Rojo Leprechan
AKCDL487442/02
Las Rocosa Joseph
AKCDL476395/01
Gingerbred's Irish Creme
S26164/98
Difloyds Skyline
S29652/96
Beowulf's Strix
S26028/96
LPI SE UCH

Difloyds Silverado

Denna fina dikt fick jag av min underbara vän Winett som äger Annies farbror Triss
 







Kommentarer
Postat av: Annelie

Jättefint Malena!

2011-03-06 @ 22:42:54
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Annelie

Oj så bra det blev och så fint du skriver om Annie. Hon är en härlig hund - de flesta dagar ;) Ni har verkligen hunnit med mycket ni två och jag ser med spänning fram emot 2011.

Kramar

2011-03-09 @ 09:55:10
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Catte

Annie är som Annie är och Tin och Arro gillar henne ju precis sådär! :)

2011-03-15 @ 13:45:51
Postat av: Johanna, Max & Java

Gud vad fin hon är :)

2011-04-12 @ 12:17:15
URL: http://jareback.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback