Tillbaka till verkligheten, för ett tag!

2010-11-09 @ 07:32:40

ÄNTLIGEN är första uppdraget i Matte B avklarat!
Igår tryckte jag äntligen på knappen "skicka till läraren" och vips var 6 timmars jobb på väg för granskning och betygsättning efter 2 veckors HÅRT slit.
Idag ska jag njuta av att inte räkna alls men sen är de dags att ta tag i del 2 och börja jobba inför uppdrag 2 som är de sista uppdraget innan slut examensprovet som är den 28 nov.
Efter detta är de dags att börja arbeta med Naturkunskap A som ska vara avtentat den 28 dec. Efter detta har jag förhoppningsvis lagt ytterligare 100p till mitt slutbetyg och tagit ett steg nämre min utbildning =)

Nog med detta för nu vill jag klart skryta om min duktiga duktiga tös!!

I torsdags kom Sophie hem till mig strax efter 12 för att dricka lite kaffe latté innan de bar iväg på äventyr i Valjeskogen! Ni kan säkert räkna ut att de var dags för spår, men inte vilket spår som helst utan ANLAGSPROV för VILTSPÅR!! Fy vad nervös jag var! Annie gick ju SKIT rent ut sagt på genrepet dagen innan och jag visste inte alls vart jag hade henne. Annie har ALDRIG bommat ett spår innan verken på människa eller vilt så jag var uppriktigt sagt bekymmrad! Men idag vet jag att de hade jag minsann inte behövt vara för resultatet blev följande

"En tik som gjorde ett bra spårarbete. VÄLFÖRD!"

Spårförmåga 6x5 = 30
Arbetstempo 6x2 = 12
Summa: 42 av 42 möjliga!!
Tid: 12

Så nu har jag en Godkänd anlagsklass hund!! De ända han sa till mig var att hon behövde dra ner på tempot något för annars kommer dom börja dra på de i öppenklasserna.... hihi ;)



Ett av Annies totalt 4 spår som hon gjorde innan anlagsprovet!

Även Sophie & Loka klarade provet galant och fick även dom fullpott med texten VÄLFÖRD!
GRATTIS VÄNNEN MIN! VAD VORE DETTA UTAN ER??!!
DELAD GLÄDJE ÄR DUBBEL GLÄDJE




Här har vi mina spår vänner. Sophie & Loka och Emelie & underbara Wiggo!
På bilden längst upp har vi Sophie och hennes systers lilla sötnos =)

Vad vore livet utan dessa underbara hundvänner? Utan dessa hade de absolut inte varit lika roligt!!

Till sist vill jag bara säga en sak.....jag älskar min hund!!




Kommentarer
Postat av: Annelie

Ditt prov har säkert gått toppenbra! Fina bilder som vanligt och än en gång grattis till gk anlagsklass! Ni är duktiga ni! Din kärlek till Annie är besvarad :)

Massa kramar och godnatt (klockan är 8.45 och jag steg upp klockan 6 igår morse och har inte sovit sen dess så jag känner mig ganska mör ;))

2010-11-09 @ 08:44:48
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Mor-Mia

Än en gång stort grattis till era framgångar!

Jag håller även tummarna för att du får bra betyg på dina prov.



Jag tror säkert att det går alldeles utmärkt att använda torsk i soppan. Det är bara att slänga i vad man har hemma :)



Kram Mia

2010-11-09 @ 09:10:26
URL: http://mor-mia.blogspot.com
Postat av: Jeanett

Gud va du skrev bra, levde mig in i allt. Kanske din nästa karriär =)

Grattis igen till spåret, och håller tummen hårt på söndag för er båda



Stora kramen =)))))

2010-11-09 @ 09:16:38
Postat av: Therese

Grattis till viltspåret ni är bara helt fantastiska =) Finns inte något annat sätt att beskriva er på =)



Kul med spår. Hade gärna följt med någon gång.

Dock har vi inte spårat så mycket innan, men alltid kul o få testa på någon bruksgren och få experthjälp ;)



Spårar ni något på helgerna ??



kram

2010-11-09 @ 15:22:33
URL: http://hesan.wordpress.com
Postat av: Elisabeth, Merlin & Mio

Vad duktiga ni är!!! Jätteskoj!!!!



Ja vi ses imorgon!!! =)



Kram

2010-11-09 @ 16:49:49
URL: http://merlinomio.wordpress.com
Postat av: sophie

wiiiehooo! Nästa uppdrag, lägreklass spår och elitlydnaden...!!



KlART att du kommer in!



Kramar

2010-11-09 @ 18:10:51
URL: http://kallenberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt med spårvänner. Det hade inte varit fel. :)

2010-11-10 @ 09:14:00
Postat av: Cissy

GRATTIS GRATTIS!!

Ni är så himla duktiga och det vet du säkert sedan innan att jag tycker. Ni är verkligen mina idoler :) Och va härligt att ha ett gäng att träna med i skogen, önskar att jag också hade ett sånt gäng att träna med, då hade man kanske fått tummarna loss... ;)



Vi får ta en fika väldigt snart tycker jag. Under nästa vecka eller nästa helg kan jag, men vi kan höras av på telefon.



Kram kram

2010-11-10 @ 09:41:29
URL: http://nixo.cybersite.nu
Postat av: Mor-Mia

Hoppas plommonkrämen smakade bra!



Kram Mia

2010-11-10 @ 10:06:48
URL: http://mor-mia.blogspot.com
Postat av: emelie

vi får hitta en dag när vi kan spåra. imorgon jobbar jag till två och på fredag blir det ullared :-)tack för en härlig promis idag. trots en knäpp wiggo och en argsint matte :-)

2010-11-10 @ 17:32:34
URL: http://livetmedemie.blogg.se/
Postat av: Anna, Nemo och Wilja

Tack för härlig långpromenad idag =) Kul att Annie och Wilja funkade så bra ihop. De är ganska lika på något sätt =) Vi får spåra snart och uppletande



Kram

2010-11-10 @ 19:40:17
URL: http://wiljaonemo.blogg.se/
Postat av: winettan

Ja vem kan inte älska lilla busan socker vadd...ÅH SÅ DUKTIGA NI ÄR....NI ÄGER !!



Oj oj nu måste plätte plutt sätta fart här med hennes hund träning om jag skall hänga med i ert tempo där....skratt.. japp sätt på en kannan kaffe och på med skogs kängerna...oj ja visst hundarna skall ju med i skogen här...hihi... ÄH nu skall plutte plätt allt köra på för nu måste hon allt utmarna lilla söta busan sockervadd och hennes duktiga matte snurr här....ler !



Är så stolt över er Malena...glöm aldrig det !



SUPER GRATTIS GUMMAN..JAPP NU BLIR SNART FINA ANNIE EN AVELS TIK...LER !



Kramar.....Kramar...kramar...pössen

2010-11-10 @ 20:03:59
URL: http://aussielyan.cybercite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback