Vad blir de för mat??

2010-01-25 @ 19:25:56

Denna eviga fråga... vad ska vi ha att äta.... och detta eviga svar.... VET INTE!!
Jag tror knappast vi är ensamma om detta problem att man nästa blir ovänner om vad man ska ha att äta då ingen vet vad dom vill ha och så slutar de med något enkelt tråkigt eller hämt mat.
Men NU har vi börjat vårt nya liv och idag gjordes vår första kvällsmat lista =) =) =)
Efter att alla, jag & Eddie, godkänt listan bar de av till affären för att handla!!

Första middagen är nu avklarad och de var himmla gott!! Något helt nytt för oss, enkelt och snabb lagat.
De hela hör till att jag köpte en ny kokbok i Lördags i stan som heter KÖP HEM 5 ur allt om mat. Denna bok kan jag VARMT rekommender till er som har samma probelm som oss. Den har till och med listor för vilka basvaror du bör ha hemma i kyl, frys & skafferi!! =) =) =) UNDERBAR bok!!



Vår första vecka ser ut såhär, kanske kan isperera någon =)

Måndag: Pastakuddar med Kyckling i krämig sås
Tisdag: Asiatisk Burgare
Onsdag: Stekta Lax filér, kokt potatis & morötter & Hollandes sås (köttbullar till den icke fisk ätande Totte)
Torsdag: Ärtsoppa me pannkakor
Fredag: Då jag är på resande fot till Svengljunga hela denna dag så får vi se hur vi gör med mat
Lördag: Taco kväll!!
Söndag: Pasta med räkor och rostad vitlöksås

Ja så ser vår vecka ut!!

Idag blev de som sagt Pastakuddar med Kyckling i krämig sås. MUMS MUMS MUMS säger jag bara!! Eddie gillade de också. Jonte var inte så hungrig efter att ha ätit på dagis men han smakade i alla fall.

Dagens recept hämtades ur min nya bok och de färdiga resultatet såg ut såhär!!








Kommentarer
Postat av: Liisa ,Sessan & Diesel

Mycket bra tips!

Ska nog också börja med veckolista...

Svårt när man är flera som tycker om olika maträtter! :)

Får prata med min man om denna underbara idé! ;)



Tack för tipset!!



Massa kramar Liisa o gänget!

2010-01-25 @ 19:47:03
URL: http://[email protected]
Postat av: sophie

Låter gott =) Vi skulle verkligen behöva några ideér, spec. nu när vi inte äter potatis, pasta eller bröd! Om jag bara kunde hålla mig borta från kakorna med =N

2010-01-25 @ 19:58:41
URL: http://kallenberg.blogg.se/
Postat av: Susanne o Sally

Hej på dig

Allt väl med er då.

Ja det här med mat känner man igen,mattorka har man ofta, sen vill man ju ha något relativt snabblagat när man jobbat hela dagen. Men om du håller bloggen uppdaterat med middagar nu så kan vi andra gå in och få ideer.Ha det gott så länge, vi ses väl så småningom på någon tävling :)

2010-01-25 @ 20:42:29
URL: http://sally.dinstudio.se
Postat av: Annelie Nilsson

Dagens mat såg verkligen god ut men jag gillar "fredagsmaten" mest :)



Kram

2010-01-25 @ 22:23:16
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback