Stenar

2010-04-10 @ 21:09:13

Idag har jag lärt mig att de behövs minsann inga hinder för att träna tajmingen i byten , de går lika bra med en sten hemma i hagen!!

I hagen ovanför vårt hus finns en sten som delat på sig och i sprickan som är typ 45 cm bred växer de gräs genom denna spricka skickar jag Annie, hon får då träna på att koncentrera sig på att få igenom kroppen mellan stenarna utan att sätta tassarna på stenen. Något som tagit lite tid men som jag tror är en bra träning för att lära sig behålla balansen.
Lite längre fram ligger en sten som är smal och avlång denna har jag idag använt som "hinder" och skickat Annie över för att sen gör mitt byte, idag Jaakosvängen =) De funkar helt utmärkt för att träna min tajming =) =) Annie var helt överlycklig och köpte detta direkt. Så inte behöver man köra upp till klubben inte för att träna, de räcker med en lagom lång sten i hagen =)

Imorgon skall hindrena hem från ridhuset =) SKÖNT för sen kan vi träna när vi vill och känner för de!! Och en sak till detta betyder att de ÄNTLIGEN börjar gå mot SOMMAR


Kommentarer
Postat av: Annelie

Härligt med träning på nära håll!

Kram

2010-04-11 @ 00:00:12
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Anna Nemo och Wilja

Hej Ja det var den banan =) Svår avslutning tyckte jag hann inte med där riktigt. Syns på tisdag

2010-04-11 @ 14:40:12
URL: http://wilja.nemo.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback