Nära skjuter ingen hare!!

2010-04-19 @ 17:21:27

I söndags visade vi minsann att vi växt i rollen som EKIPAGE jag och Annie. Hon var helt otrolig att köra. Så lugn, behärskat och lyhörd. De flöt på hur fint som helst!! UNDERBARA HUND!!

Tyvärr kom nerverna i slutet på agility 1an och jag saktade ner ett halvt steg och då.... ja då hoppar Annie av en halv tass ifrån sista kontaktfältet och tittar frågande på mig. Även om jag i denna stund skulle kunna ge mig själv en rak höger kör jag på min hund som INTE får känna att de blivit fel. Vi kommer i mål och Annie får sin burk med foder. Medans hon äter borrar jag ner annsiktet i hennes man och tårarna rinner. HUR kan jag var så DUM??!!
Annie som var så fin och gick så bra!! DUMMA DUMMA DUMMA MATTE!!

Resultatlistan kommer upp och då inser jag hur nära den där sista hemska pinnen var. Vi hamnade 4a med 5 fel och SNABBAST TID!!!!!!!

Såhär dagen efter när allt lagts sig kan jag känna att FY vad bra vi är jag och min hund och nu har jag vänt på de och är nu SUPER taggad inför tävlingen på lördag för VI KAN och VI SKA!!!


Världens bästa Missnutts Amazing Wiggo, bilden är tagen från ett träningspass i Karlshamn


Kommentarer
Postat av: Camilla

Grattis än en gång till ert finfina lopp! Nästa gången sitter den där, den sista pinnen i 1an.



Fin bild på Wiggo!



Kramar

2010-04-19 @ 19:01:48
Postat av: Anna Nemo och wilja

Det såg verkligen fint ut ert lopp. På lördag blir det säkert pinne:)

2010-04-20 @ 12:39:20
URL: http://wilja.nemo.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback